Dubbel geslaagd diner met de hele klas bij restaurant LE:EN

Afgelopen tijd heb ik niet veel recepten gepubliceerd, omdat ik aan het afstuderen was at ik met name niet zelfgemaakte snelle hap. Een salade uit de supermarkt of een afhaal pizza. Gelukkig hoeft dit nu niet meer want ik ben geslaagd! Ik ben afgestudeerd als grafisch ontwerper aan de kunstacademie.

Waar ik jullie graag over wil vertellen is LE:EN, een Aziatisch restaurant waar je kleine gerechtjes kunt bestellen uit allerlei Aziatische landen als Japan, Thailand, China, Vietnam, India, Indonesië, Korea, sri Lanka, etc. Je moet je voorstellen alsof je tapas eet, maar dan met andere smaken. Ze gebruiken duurzame vis en weidevlees voor hun gerechten.

Hier (z)aten we
Hier (z)aten we aan de lange tafel.

Afgelopen zaterdag was ik hier met een groep van ongeveer 20 van mijn klasgenoten. Nu oud-klasgenoten;) We bestelden per persoon twee gerechtjes, ik at steak sushi met wasabi, sojasaus, bosui en knoflookchips en thaise viskoekjes met krab, limoenblad, laos, bosui en koriander met bananenbloem-salade, het was echt genieten! De klasgenoten om mij heen aten teriyaki zalm, su ’s loempia’s, pad thai noedels, sashimi van zeebaars, tataki van witte tonijn. Het zag er allemaal even heerlijk uit. Een van mijn klasgenoten waande zich weer terug in maleizie zei ze. Ik ben benieuwd of ik de smaken ga herkennen als ik volgend jaar in Azie ben. Ik laat het jullie tzt weten;)

Dit restaurant is een aanrader en ik ga hier zeker weer naar terug, want het is niet duur en echt heel erg lekker!

Ze hebben ook een heerlijk terras
Ze hebben ook een heerlijk terras

Dit is de website van het restaurant waar je het hele menu kan bekijken: http://www.leen-restaurant.nl (Foto’s komen van de website van LE:EN)

Wat is jou favoriete restaurant in Utrecht?

Plaats een reactie

Hap en Tap

Kook blog

Fair Fashion Web

A place where all Fair Fashion come together

REFASHIONISTA

Est. 2010

Chef in disguise

Easy authentic middle eastern recipes

veggiezest

Vegan & Vegetarian recipes from around the world

food to glow

feel good food that's good for you

The Cutting Board Diaries

a life of modern inconvenience

Moormannen

Met beide voeten in de grond.